Szlabany kolejowe.
1.Zasada
działania. - umieszczamy czujni "wjazdowy" IR gdzieś przed przejazdem pamiętając o kącie 45st do linii torów
- czujnik "wyjazdowy" IR umieszczamy za przejazdem pamietając o kącie 45st do linii torów
- gdy czoło pociągu minie czyjnik "wjazdowy" zaczyna się proces zamykania szlabanów, zaczynają migać dwa
ledy czerownw które umieszczamy po obu
stronach przejazdu, gasną ledy zielone, buzzer zaczyna sygnalizację
akustyczną a serwo podnosi orczyk imitując podnoszenie szlabanów
- gdy czoło pociągu minie czujnik "wyjazdowy" zaczyna się przygotowanie do otwierania szlabanów
- otwarcie szlabanów natępuje dopiero gdy czujnik "wyjadowy" wykryje koniec pociągu, servo wraca do pozycji
początkowej, gasną ledy czerwone a zapalają sie ledy zielone
Układ na płytce:
|
Schemat:
|
|
|
|